Saturday, January 30, 2010

Kalimah Allah Di Stokin

Ketua Pemuda Dewan Pemuda PAS Kawasan Machang Hatman Abdullah,
Naib Ketua DPPKM Zainul Amin Mat Zain dan turut kelihatan Pengerusi Lajnah Tarbiah
Ahmad Tajuddin,Pengerusi Lajnah Kebajikan Cik Pasli Mustapha
dan Pengerusi Lajnah Antara Kaum Azizan Mat Seman
Tulisan yang menyerupai Kalimah Allah,berada di bawah tapak kaki
dan kanan kiri sisi stokin.

Pengerusi Tarbiah DPPKM,Ahmad Tajuddin Mukhtar menunjukkan bukti yang jelas tulisan yang menyerupai Kalimah Allah di stokin
Turut hadir membuat laporan polis pada 30.Januari.2010 di Ibu Pejabat Polis Daerah Machang YB ADUN Kemuning,Ketua DPPKM,Naib Ketua DPPKM dan AJK DPPKM
Terima Kasih diucapkan kepada YB ADUN Kemuning atas keperihatinan YB turun padang bersama DPPKM membuat laporan polis berhubung tulisan menyerupai Kalimah Suci Allah

-
Ahli Jawatankuasa Dewan Pemuda PAS Kawasan Machang,diketuai oleh Ketua Pemudanya,Hatman Abdullah pada hari ini 30 Januari 2010 telah membuat satu laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Machang berkaitan dengan tulisan yang menyerupai kalimah suci Allah di tapak kaki stokin.

Ahmad Tajuddin Mukhtar berkata,beliau terkejut bila membeli sepasang stokin di salah sebuah kedai di bandar machang pada petang jumaat lalu didapati pada stokin itu tertera tulisan menyerupai kalimah suci Allah."pada petang jumaat lalu,saya ke kedai tersebut untuk membeli stokin,tetapi bila pulang ke rumah,saya dapati ada tulisan yang menyerupai kalimah Allah di tapak kaki dan juga kanan kiri sisi stokin tersebut.Oleh yang demikian,bagi menjaga sensitiviti kaum maka AJK DPPKM telah mengambil inisiatif untuk membuat laporan polis untuk tindakan lanjut".


Ketua Pemuda PAS Machang turut mengingatkan kepada masyarakat terutama sekali di bandar Machang bahawa,"kepada mana-mana masyarakat yang telah membeli atau ingin membeli stokin atau apa-apa barang diminta lebih berhati-hati dengan perkara sedemikian,saya yakin mungkin stokin ini telah dijual di merata tempat bukan sahaja di bandar machang sahaja".


Turut hadir bersama membuat laporan polis ialah YB Wan Ahmad Lutfi Wan Sulaiman (ADUN Kemuning),Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Kawasan Machang dan juga AJK Dewan tersebut.

1 comment:

Anonymous said...

Salam Sahabat-sahabat,
Ana nak tanya, adakah syarikat pengeluar stoking tersebut hanya ada di kelate shj. Sebab ana nak pastikan benda ni tak berlaku di sabah.

Zulkarnain Mohd Noh
Kinabatangan, Sabah.
(Anak jati Kg. Pangkal Mak Wan)
Ana boleh dilayari melalui abutaqiyuddin.blogspot.com