Tuesday, December 31, 2013

Himpunan TURUN : Pemuda PAS Kelantan Sahut Seruan DPPM

Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan (DPPNK) menyahut seruan yang dibuat oleh Ketua Pemuda PAS Malaysia, Suhaizan Kaiat agar seluruh anak muda menyertai himpunan TURUN pada malam 31 Disember 2013 ini bagi membantah kenaikan harga barang. Seruan itu dibuat bagi menunjukkan solidariti terhadap lebih kurang 27 juta rakyat Malaysia yang sebahagian besarnya bakal menerima kesan buruk hasil kenaikan kos sara hidup yang amat mendadak ini.

Selaku organisasi yang berada di bawah Pemuda PAS Malaysia, adalah menjadi kewajipan bagi seluruh jentera pemuda di negara ini bersatu di bawah satu arahan yang telah dikeluarkan oleh Ketua Pemuda PAS Malaysia. Ini sekaligus membuktikan bahawa anggota Pemuda PAS di seluruh negara sebulat suara menyokong usaha untuk mendesak kerajaan melakukan sesuatu bagi memastikan kenaikan harga barang dan perkhidmatan tidak berlaku sebagaimana yang diura-urakan.

Untuk itu, seluruh anggota Dewan Pemuda PAS di kawasan-kawasan seluruh negeri Kelantan dikerah untuk turun beramai-ramai ke Himpunan TURUN 31 Disember 2013 ini. Perlu ditegaskan bahawa himpunan yang dirancang ini tidak sekali-kali bertujuan untuk menggulingkan kerajaan sebagimana yang diwar-warkan oleh pimpinan UMNO dan Barisan Nasional. Dakwaan sebegini adalah karut dan bertujuan semata-mata untuk menutup isu sebenar iaitu kenaikan tol yang cukup membebankan rakyat.

DPPNK juga ingin mencabar Pemuda UMNO untuk menyatakan pendirian secara rasmi adakah mereka bersetuju dengan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan khususnya kadar tol? Pemuda UMNO diseru jangan berselindung di sebalik dakwaan-dakwaan palsu kononnya himpunan TURUN bertujuan menggulingkan kerajaan semata-mata kerana ingin mengalihkan isu. Sikap ini merupakan sikap pengecut dan melambangkan Pemuda UMNO tidak mempunyai jatidiri dan pendirian yang jelas.

AHMAD FADHLI BIN SHAARI,
Ketua Dewan Pemuda PAS Negeri Kelantan.

Bertarikh : 29 Disember 201

2 comments:

Anonymous said...

astagfirallah..macamana toto buleh m
asuk sini

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK