Thursday, June 02, 2011

Sudah sampai masanya BN ditumbangkan

SHAH ALAM, 1 Jun: Dewan Pemuda PAS menyeru seluruh anak muda di negara ini bangkit dalam pilihan raya umum akan datang untuk menumbangkan BN.

Bercakap menyampaikan ucapan dasar malam ini, ketuanya Nasrudin Hassan berkata, BN sudah tidak boleh lagi dibiarkan merosakkan negara ini.

"Slogan “Satu Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan” hanyalah merupakan frasa indah untuk menutup kegagalan mereka.

"Hakikatnya kualiti hidup rakyat Malaysia semakin merosot dan lebih menyedihkan lagi Generasi Milenium ini terus dipinggirkan dalam arus pembangunan negara.

"Sekiranya semua situasi ini boleh saya simpulkan kepada satu ayat ringkas, maka saya menegaskan “Sudah sampai masanya BN ditumbangkan," katanya.

Mengemukakan beberapa sebab kenapa BN wajib ditumbangkan, beliau berkata BN telah terbukti gagal mengurus ekonomi negara dengan baik sehingga rakyat dimangsakan untuk menambah wang negara.

Ianya terbukti apabila beberapa pengumuman baru dibuat kerajaan termasuk menaikkan harga barang keperluan seperti petrol, gula dan terbaru tarif elektrik.

Akibat kegagalan pengurusan ekonomi itu juga, kerajaan semakin terdesak sehingga "memecah tabung rakyat" dan mengugut rakyat membayar saman ekor.

"Sebaliknya apa yang jelas, usaha kerajaan mempelbagaikan sumber pendapatan negara ialah dengan memotong subsidi, mengenakan cukai baru dan memburu pesalah trafik",tambahnya lagi.

Antara sebab lain pula, BN perlu ditumbangkan kerana menyekat demokrasi, berleluasanya penyelewengan, dan melakukan kezaliman atas nama undang-undang untuk kepentingan politik mereka.

"Kita menentang Umno bukan kerana kelemahan peribadi yang ada dalam Umno, tetapi kegagalan Umno untuk menyempurnakan amanah Allah,"katanya.

Sehubungan itu beliau menyeru seluruh anak muda turun 9 Julai ini dalam himpunan Bersih 2, bagi menunjukkan signal 'anak muda menolak BN'.

Muktamar Dewan Pemuda PAS kali ke-52 yang berlangsung di Auditorium Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) dirasmikan malam ini oleh Timbalan Presiden PAS, Nasharuddin Mat Isa.

Muktamar penuh akan berlangsung esok termasuk pengundian untuk perwakilan memilih barisan kepimpinan dewan itu untuk sesi 2011-2013.

No comments: