Tuesday, November 29, 2011

Ggateh Basikal Anak Muda di Kuala Krai

                              
KOTA BHARU, 28.Nov – Program Ggateh Basikal bagi kalangan remaja di negeri ini semakin mendapat sambutan dan baru-baru ini telah di adakan di peringkat jajahan Tanah Merah begitu mendapat sambutan meriah dari lebih 500 remaja dan buat kali ke duanya peringkat jajahan program Ggateh Basikal Anak Muda akan diadakan pula di Kuala Krai.

Menurut Pengarah Urusestia pembangunan Insan, Belia, Sukan dan NGO Kelantan Haji Abd.Aziz Yunus, program ini dijangka akan dirasmikan sendiri oleh Exco Belia Datuk Abdul Fattah Mahmood bertempat di Perkarangan Taman Tasik Krai pada 10.Disember.2011
“ saya amat berharap anak muda di jajahan Kuala Krai akan dapat bersama-sama menyertai program Ggateh sihat Anak Muda ini dan ia akan meliputi kayuhan sejauh 40 KM merangkumi tiga Dun iaitu Guchil, Mengkebang dan Manek Urai” ujar beliau.

Sementara itu, terdapat juga beberapa acara menarik seperti pertandingan Basikal Fixie, Cabutan Bertuah, Pertandingan Kemahiran menunggang basikal dan banyak lagi.

Abd Aziz juga berkata walaupun dengan mengadakan program kayuhan basikal ini, namun ia akan dapat merapatkan lagi hubungan sesama remaja setempat dan ia juga akan dapat mengelakkan remaja daripada membuang masa tanpa sebarang usaha yang berfaedah.

“ Kita sedar kini pelbagai gejala sosial telah melanda masyarakat terutamanya golongan remaja, namun ia seharusnya mendapat kerjasama semua pihak seperti keluarga, masyarakat dan individu itu sendiri dalam menanganinya dan langkah mengadakan program sebegini untuk remaja juga boleh mengurangkan aktiviti yang tidak berfaedah kepada mereka”katanya lagi.

No comments: