Sunday, March 31, 2013

PAS sedia makan tengahari kepada mangsa kebakaran

(Petugas PAS Sepanggar menyediakan makan tengahari untuk mangsa kebakaran)

SEPANGGAR: Seramai 1,774 mangsa kebakaran di Kampung Numbak, dekat sini pada Rabu lalu terus mendapat perhatian dan tindakan segera daripada pihak PAS.

Menurut Yang DiPertua PAS Sepanggar, Ali Hassan berkata, pihaknya turut bergotong-royong  menyediakan makanan tengahari selama tiga hari bermula kelmarin kepada penduduk terlibat.

“Kita turut menyediakan menu makanan tengahari kepada penduduk terlibat selama tiga hari bermula Jumaat lalu hingga Ahad ini.

“Ada yang masih berada di kawasan sekitar sehingga menunggu pusat penempatan sementara dibuka bagi menempatkan mereka. Justeru, kita mengambil langkah ini bagi meringankan bebanan mereka,” ujarnya.


(Orang ramai yang terdiri dari mangsa kebakaran mendapatkan makan tengahari dari PAS)

Dalam kejadian itu, hampir 263 buah rumah atas air berkenaan musnah dalam kebakaran.

Api dikatakan merebak dengan cepat ke seluruh perkampungan disebabkan tiupan angin kencang dan kedudukan rumah-rumah yang berdekatan.

Sementara itu, Ahli Jawatankuasa PAS Sabah yang diketuai Pesuruhjaya, Aminuddin Aling turut mengambil peluang meluangkan masa bersama mangsa kebakaran dan sempat menyediakan makanan tengahari selain mengedarkan sumbangan.

PAS katanya, turut melancarkan Tabung Mangsa Kebakaran Numbak dengan mengajak kepada para dermawan, warga korporat dan orang perseorangan yang ingin menyumbang terus ke akaun Bank Islam 10016010082855 (PAS Sabah) atau menghubungi Amiruddin Mohd Rosdi, Setiausaha Kerja di talian 010-9414317.

No comments: