Monday, November 05, 2012

PAS NS tidak sia-siakan harapan Pakatan Rakyat


KUALA LUMPUR: PAS Negeri Sembilan tidak akan mensia-siakan harapan Pakatan Rakyat untuk menerajui pentadbiran negara selepas PRU13 nanti.

Pesuruhjayanya, Mohd Taufek Abdul Ghani berkata, Himpunan Kebangkitan Rakyat yang berlangsung di Taman Seremban Jaya semalam merupakan satu kenyataan besar Pakatan Rakyat.

Katanya yang juga berbangga apabila Negeri Sembilan yang dipilih sebagai tuan rumah yang pertama bagi program julung kalinya diadakan itu.

"Kami berbesar hati setelah menjadi tuan rumah yang pertama untuk program ini, Pakatan Rakyat Negeri Sembilan tidak akan mensia-siakan harapan Pakatan Rakyat pusat," katanya kepada Harakahdaily.

Beliau percaya, Negeri Sembilan kini di ambang perubahan apabila kehadiran rakyat berbagai-bagai bangsa dari Melayu, Cina dan India bersatu di bawah satu program yang terbesar.

Tambahnya, dengan tema yang amat sesuai memberi keyakinan kepada rakyat untuk menyokong Pakatan Rakyat ditambah pula ucapan barisan pimpinannya yang bertenaga dan membakar semangat hadirin yang hadir, merupakan petanda yang baik.

"Walaupun di awal program pihak penganjur berdepan dengan segelintir pihak yang cuba menganggu dan membuang poster program," katanya.

Apa yang mengharukan, katanya walaupun hujan turun mencurah-curah namun kehadiran orang ramai tidak menghampakan.

"Alhamdulillah, hujan berhenti di saat-saat ucapan pimpinan Pakatan Rakyat bermula. Walaupun diawal program hujan turun dengan lebatnya," tambah beliau ketika dihubungi.

Beliau difahamkan, akhbar berbangsa Cina dan beberapa akhbar lain melaporkan tidak kurang 30,000 kehadiran peserta dalam Himpunan Kebangkitan Rakyat semalam.

Himpunan Kebangkitan Rakyat akan disemarakkan lagi di Stadium Sultan Muhammad IV Kota Baru Kelantan pada 16 November nanti.

No comments: