Wednesday, December 07, 2011

Pemuda PAS Kelantan siap hadapi PRU 13


KOTA BHARU, 6.Dis – Pemuda PAS Kelantan sedia gempur mana-mana kubu umno di negeri ini walaupun kebelakangan ini pelbagai isu dibawa oleh mereka namun ia tidak menggusarkan pemuda PAS negeri ini.

Ketua Pemuda PAS Kelantan Abdul Latiff Abd Rahman menjelaskan pelbagai program telah dijalankan di seluruh pelusuk negeri dan diadakan oleh pemuda peringkat kawasan dan dibantu oleh pemuda negeri.

Menurut Abdul Latiff lagi walaupun umno Kelantan menggunakan pendekatan berasaskan BN-Pilihan anak muda, namun ia dianggap sebagai retorik politik umno semata-mata dan ini menggambarkan pihak mereka sedar akan kekuatan golongan muda di negeri ini dalam PRU nanti.

Beliau ditemui media ketika mengadakan sidang akhbar berkenaan program “Maghri Pakat Ggateh D’Kuala Krai bertempat di Pejabat Urusetia Belia dan Sukan negeri yang mewakil exco sukan semalam.

Pemuda PAS Kelantan mengambil lima pendekatan bagi mendekati golongan muda iaitu mengadakan gotong royong di seluruh kawasan, mengadakan ziarah dan cakna masyarakat, Mesra di Kedai Kopi, Pentas Pemuda dan Bekwoh Anak Muda.

Melalui program ini, pemuda PAS negeri mendapat kerjasama sepenuhnya dari PAS Kawasan dan sehingga kini ia mendapat sokongan penuh dari kalangan pemuda.

Pemuda PAS di seluruh negeri juga telah bersiap sedia dan kini sudah ada beberapa kawasan membuka bilik gerakan serta Unit Peti Undi(UPU) dan ini menggambarkan kesungguhan pemuda PAS negeri untuk mempertahankan Kelantan.

Menyentuh soal pemilihan calon dari kalangan pemuda, Abdul Latiff berkata sememangnya setiap kali adanya PRU, beberapa nama dari kalangan pemuda negeri akan diangkat untuk penelitian pimpinan PAS negeri dan begitu juga dalam menghadapi PRU 13 ini, pihaknya juga telah mengemukakan senarai nama calon dari kalangan pemuda.

“ Pemuda PAS telah menghantar senarai lengkap nama calon dari kalangan pimpinan Pemuda untuk dinilai oleh pimpinan dan kita sedia akur kepada apa-apa keputusan yang dibuat bagi persiapan PRU 13 nanti”ujar beliau.

No comments: