Sunday, December 04, 2011

Piala Tok Guru – Tanah Merah gigit jari dan Gua Musang hampakan Jeli

Kegagalan memenafaatkan masa pertama oleh pasukan Tanah Merah ketika menentang Pasir Mas bagi perlawanan pertama dalam Kejohanan merebut Piala Tok Guru 2011 mengakibatkan pasukan yang mewakili Parlimen Tanah Merah itu pulang dalam keadaan hampa.

Kemenangan selesa Pasukan Pasir Mas dengan jaringan 3 gol tanpa balas membolehkannya memasuki Peringkat Suku Akhir pertengahan bulan ini.

Padang yang basah akibat hujan lebat malam tadi dan pagi ini tidak menghalang Pasir Mas mendapat jaringan pertama pada minit ke 49 oleh Ahmad Razi Abdullah dan diikuti dua jaringan pada minit terakhir oleh Mohd Faridzuan Md Zonkifli pada minit ke 80 dan 81.

Namun dalam perlawanan awal pagi ini juga telah menyaksikan 5 kad kuning yang dilayankan oleh pengadil Che Bustaman Jaafar iaitu dua bagi Tanah Merah dan tiga bagi Pasir Mas.

Kerancakan Kejohanan Bolasepak merebut Piala Tok Guru semakin meriah, diatas semangat kesukanan yang ditunjukkan dua perlawanan hari jumaat lalu iaitu antara Pasir Mas bertemu Tanah Merah dan Gua Musang menentang Jeli.

Gua Musang yang mula mengganas setelah memasuki separuh masa kedua berjaya menembusi gawang Jeli pada minit ke 42 setelah pemain nombor 9 Mohd Hafizan Azman berjaya menjaringkan gol pertama untuk Parlimen Gua Musang.

Namun tujuh minit kemudian Jeli berjaya menyamakan kedudukan jaringan gol setelah Mohd Azizi Mat Suri menendang kencang menewaskan penjaga gol Gua Musang.


Perlawanan kali ini juga menyaksikan pengadil perlawanan Che Bustaman Jaafar melayankan dua kad Kuning untuk pasukan Jeli sementara Gua Musang mempamerkan permainan bersih sehingga ke akhir perlawanan.

Harapan Jeli untuk mempertahankan gawang gol dari dibolosi Gua Musang hampa apabila pemain gantian Mohd Basaruddin Che Ali yang masuk pada minit ke 56 berjaya menewaskan penjaga gol Jeli pada minit ke 63 dan menyaksikan kesudahan perlawanan Gua Musang 2, Jeli 1.

Gua Musang yang berjaya memasuki Suku Akhir akan bertemu Pasir Mas pada 17.Dis ( Sabtu ) yang dijangka akan bermain di Padang Mini Penjara, Pengkalan Chepa.

No comments: