Saturday, December 10, 2011

Tendangan Jauh pemain Machang hancurkan Tumpat

PENGKALAN CHEPA, 9.Dis – Harapan Naib Johan tahun lepas Tumpat untuk beraksi di peringkat akhir merebut Piala Tok Guru 2011 gagal setelah kedua-dua jaringan kencang hasil sepakan percuma yang diperolehi pasukan Machang gagal diselamatkan oleh penjaga gol Tumpat.
Biarpun saingan hebat diberikan oleh Tumpat terhadap Machang, namun ia tidak mematahkan semangan pemain dari Machang untuk menyerang balas setiap serangan yang dilakukan oleh Tumpat.
Kehebatan penjaga gol Machang telah menafikan setiap serangan dari penyerang Tumpat dan diminit ke 24 pemain yang memakai jersi no 9 dari Machang M.Shahadan M.Afandi berjaya memperolehi sepakan percuma dari jarak 35 meter untuk membolosi gol Tumpat.
Masa pertama banyak dipersiakan oleh Tumpat setelah barisan penyerangnya gagal menjaringkan gol biarpun sentiasa mendapat peluang.
Serangan bertali arus dari Machang sekali lagi menyaksikan jaringan gol dari jarak 45 meter yang dilakukan oleh penyerang berjersi no 12 Mohd Mzi Zulkifli diminit ke 55.
Machang layak ke Suku Akhir
Perlawanan yang diadili Derani Yusof kali ini turut menyaksikan layangan kad kuning terhadap pemain dari Tumpat Mohammad Faiza Othman.
Kejayaan Machang menumpas Tumpat kali ini telah membawa mereka untuk bertemu diantara Kubang Kerian atau Ketereh yang akan beraksi petang esok jam 5 petang bertempat di Padang Mini Penjara pada pertemuan suku akhir pada 24.Dis.

1 comment:

Anonymous said...

haaaaaa...nampaknya macam story dalam gegarkelantan.net je ni...