Sunday, December 04, 2011

Piala Tok Guru – Kota Bharu menang bergaya.



PENGKALAN CHEPA, 3.Dis – Kejohanan Bolasepak Piala Tok Guru 2011 memasuki hari kedua menyaksikan perlawanan antara Kota Bharu menentang Rantau Panjang dengan berkesudahan kemenangan berpihak kepada Kota Bharu 3, Rantau Panjang 0.

Sementara itu perlawanan petang tadi juga menyaksikan satu perlawanan bersih kerana ketiadaan kad kuning dilayangkan oleh pengadil Mohd Azrul Mohd Amir.

Jaringan pertama Kota Bharu oleh Muhammad Suhaimi Yusof diminit ke 23 ternyata merancakkan perlawanan dan serangan bertubi-tubi dilakukan oleh pihak Rantau Panjang namun ia gagal menyamakan kedudukan.

Masa pertama juga semakin menekankan Rantau Panjang setelah sekali lagi Mohd Suhaimi yang memakai jersi no 8 berjaya menumpaskan penjaga gol lawan di minit ke 31.



Perlawanan merebut piala berperestij di Kelantan ini juga turut menarik perhatian Kapten The Red Warriors Badri Radzi atau lebih dikenali panggilan Piya untuk menyaksikan sendiri perlawanan yang membawa kemenangan terhadap Kota Bharu.

Rantau Panjang yang semakin tertekan tidak berputus asa di masa kedua dengan melakukkan beberapa serangan namun ia gagal menembusi kubu pertahanan Kota Bharu dan dengan kelekaan pemain, sekali lagi gawang gol Rantau Panjang dibolosi dengan tendangan menarik dari Mohd Juzali Dzulkarnain diminit ke 71 membawa Kota Bharu berada dalam keadaan selesa.

No comments: