Tuesday, July 24, 2012

Solat Hajat batu asas blok baru Kota Darulnaim



(Tuan Guru Nik Aziz mengimamkan solat hajat selepas meletakkan batu asas blok baru)

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Aziz Nik Mat mengetuai solat hajat sempena pelancaran pembinaan sebuah blok bangunan  baru dalam kompleks pentadbiran kerajaan negeri Kelantan.

Ia dibina bagi menampung kakitangan kerajaan negeri yang semakin bertambah, di samping beberapa jabatan baru yang diwujudkan.

Bangunan yang dinamakan Blok 8 itu bernilai RM 42.5 juta akan didirikan dalam Kota Darulnaim.

Perletakan batu asasnya telah disempurnakan  Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz pagi semalam.


(Tuan Guru Nik Aziz meletakkan batu asas pembinaan blok baru dalam Kota Darulnaim)

Blok baru itu bakal dibina di bahagian belakang bangunan yang ada, juga dalam Kompleks Kota Darulnaim.

Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Dr Zainuddin Ibrahim, ketika berucap pada majlis itu memberitahu projek berkenaan akan dimulakan sekarang dan dijangka siap 2015.

“Mana-mana jabatan yang berada di luar akan dipanggil masuk semula ke kompleks ini,”ujarnya.

Beliau seterusnya memberitahu blok berkenaan dapat menempatkan 200 orang kakitangan, mempunyai dewan, dewan seminar dan lain-lain kemudahan.

Turut hadir pada majlis itu Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yaacob, Sepaker Dun, Datuk Nasaruddin Daud, Pegawai Kewangan, Datuk Fauzi Mamat, anggota-anggota exco kerajaan negeri dan lain-lain lagi.

Beliau turut memberitahu, Urusetia Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kesihatan, yang kini terpaksa menyewa di luar berikutan ketiadaan tempat kosong dalam kompleks tersebut.

Sementara itu, Tuan Guru ketika berucap pada majlis itu menyeru kakitangan kerajaan negeri menghayati konsep Ramadhan yang dikehendaki syariat sebaik mungkin.

Katanya, amat rugi sekiranya umat Islam hanya berpuasa, sebaliknya tidak mengikut kehendak syariat sebenar khususnya tidak meninggalkan apa yang ditegah.

No comments: