Sunday, December 11, 2011

Kemeriahan Ijtimak Tarbawi Pilihanraya Petanda Awal Putrajaya Kembali ke Pangkuan Jalan

KUALA LUMPUR, 10 Dis – Ijtimak Tarbawi Pilihanraya yang diadakan di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) di sini membuktikan PAS sudah bersiap sedia sepenuhnya menghadapi PRU 13. Acara yang berlannsung selama sehari ini dihadiri oleh seluruh pimpinan dan wakil dari segenap kawasan.

Semangat perjuangan untuk mempertahankan Islam sebagaimana termaktub dalam perlembagaan PAS sentiasa dalam fikrah dan tindakan Ahli-ahli PAS di semua perigkat. Amanat YAB Mursyidul Am PAS  Tuan Guru Hj. Nik Abdul Aziz, teguhkan jemaah dan teruskan jihad. Kertas panduan tarbiyaah oleh pengarah tarbiyyah dan perkaderan PAS pusat, peranan tarbiyyah kepada petugas pilihanraya. Sementara itu kertas 2 pula dibentang oleh  YB Ust Abd Halim Abd. Rahman Bendahari PAS Pusat tentang Jihad dan penghayatannya dalam bertekad memenagi PRU 13.




Program diakhiri dengan amanat Presiden Tuan Guru Haji Abdul Hadi yang menekankan kesepaduan fikrah dan amal jama’ie dalam menghadapi PRU 13 memberi momentum baru ke arah memrealisasikan konsep hijrah sebagaimana di dalam pengajaran sirah Rasulullah SAW.

No comments: