Wednesday, May 16, 2012

Nakbah: PAS bersama menentang kezaliman Israel


KUALA LUMPUR: PAS mendesak Malaysia bersama negara-negara umat Islam lain agar lebih bertegas dalam menangani konflik Palestin yang membarah sekian lama.

Pengerusi Lajnah Hubungan Antarabangsa dan Hal Ehwal Luar, Datuk Kamaruddin Jaffar (gambar), berkata usaha mendesak kuasa besar dunia seperti Amerika Syarikat, perlu digandakan bagi memastikan konflik tersebut menemui jalan penyelesaiannya.

"Usaha untuk pembebasan negara Palestin dari kekejaman Israel perlu dipertingkatkan dan dipertegaskan, dan negara-negara Islam perlu bersatu untuk melakukannya," tegas beliau kepada Harakahdaily, sempena Hari Nakbah, hari ini.

Kata beliau, PAS akan terus bersama mana-mana pihak dalam usaha menentang kezaliman Israel, khususnya kekejaman terkini yang menyaksikan tahanan Palestin di Isreal melancarkan mogok lapar bagi menuntut pembebasan mereka dan Palestin.

Dalam pada itu, beliau turut mengajak rakyat Malaysia agar meneruskan usaha berdoa bagi menghentikan segala kezaliman Israel, sekaligus dapat membebaskan bumi Palestin.

No comments: