Monday, May 14, 2012

Hudud: Malaysian Insider didesak buat pembetulan

KUALA LUMPUR, 13 Mei: “Kami mendesak agar pihak Malaysian Insider membuat pembetulan di atas pemberitaan yang salah dari segi etika kewartawanan itu,” tegas Setiausaha Politik Presiden PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.

Beliau menyatakan demikian sebagai merujuk kepada laporan portal berita Malaysian Insider hari ini, 13 Mei 2012 dengan tajuk Hadi sticks to hudud stand, unfazed by Karpal's view.

“Pihak Parti Islam Se-Malaysia (PAS) dengan ini menafikan kandungan berita bahawa "PAS president Datuk Seri Abdul Hadi Awang has maintained that Pakatan Rakyat (PR) would implement hudud for Muslims if it comes to federal power, saying today...",” jelasnya dalam satu kenyataan malam ini.

Beliau menegaskan lagi, Presiden PAS tidak pernah menyebut intipati petikan berita berkenaan semasa sidang media hari ini atau di waktu yang lain sebelum ini.

Oleh itu, katanya persoalan pelaksanaan hudud sekiranya PR memerintah kerajaan persekutuan adalah tidak berbangkit sama sekali.

“Pihak media diingatkan supaya tidak menguji kesabaran kami dengan terus menerus memuatkan berita bohong yang diulang siar dengan niat untuk menjalankan agenda buruk pihak tertentu,” katanya.

No comments: