Sunday, February 24, 2013

BR1M: kenyataan TG Nik Aziz dimanipulasi media BN

KOTA BHARU: Rakyat di negara ini khususnya Kelantan diminta mendengar penjelasan sebenar berhubung ‘isu haiwan’ yang dimanipulasikan oleh media dan pemimpin negara.

Setiausaha Politik Menteri Besar Kelantan, Wan Nik Wan Yusof, ketika memberitahu Harakahdaily berkata, penjelasan itu perlu dirujuk dalam laman Facebook Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bagi mendapat jawapan sebenar.

Pada masa yang sama beliau turut memberitahu, sehingga kini jumlah penonton yang mendengar penjelasan Tuan Guru dan selebriti dakwah, Ustaz Azhar Idrus, berhubung perkara itu melebihi 200,000 orang.

“Sudah jelas kepada kita media Umno dan BN sanggup menggunakan cara yang lebih jijik demi untuk mendapat sokongan rakyat.

“Mereka sanggup membohongi rakyat dengan manipulasikan kenyataan sebenar, walhal rakaman berhubung perkara itu ada,”ujarnya.

Sambungnya, apa yang dimaksudkan oleh Tuan Guru kerajaan menjadikan penerima BR1M itu seperti haiwan dan bukannya menyifatkan mereka seperti haiwan tetapi cara BN untuk mendapatkan undi itu dengan cuba membuat rakyat ini seperti haiwan..

Tegasnya, kerajaan terpaksa menabur duit bagi memastikan rakyat hadir pada majlis mereka atau menagih sokongan.

Beliau bagaimanapun yakin rakyat di negara ini telah memahami perkara berkenaan berikutan rakaman video ucapan sebenar Tuan Guru termasuk penjelasan Ustaz Azhar Idrus ditonton lebih 200,000.

“Saya yakin jumlah ini akan bertambah,”ujarnya.

Media arus perdana sejak malam tadi dan hari ini menyiarkan kenyataan Tuan Guru yang kononnya menyifatkan penerima BR1M sebagai haiwan.

Ianya berikutan serangan yang diberikan oleh Perdana Menteri dan timbalannya terhadap Mursyidul Am itu.

No comments: