Wednesday, September 26, 2012

Pemuda PAS kecam wujud krisis air yang tidak ada

(Antara pelakun iklan krisis air dengan baldi dan bekas air masing-masing)

SHAH ALAM: Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor mengecam tindakan tidak beretika sebuah syarikat penerbitan iklan yang cuba menerbitkan iklan mengenai krisis air di negeri Selangor.

Syarikat tersebut telah mengadakan sesi pengambaran iklan tersebut di salah sebuah pangsapuri di Petaling Jaya.
Pergambaran berskala besar dengan melibatkan beratus pelakun tambahan yang diberikan upah RM50 setiap orang itu dibantah penduduk tempatan yang menganggap ia menganggu mereka.
Mereka melakunkan seolah-olah kekecohan sedang berlaku ekoran ketiadaan air. Ia selaras dengan kempen BN yang cuba mengujudkan suasana seolah-olah Selangor sedang diancam krisis air.
Ketua Pemuda PAS Selangor, Hasbullah Mohd Ridzwan dalam kenyataanya berkata, pihaknya juga mengutuk sekeras-keraskan tindakan syarikat penerbitan iklan tersebut kerana cuba bersekongkol dengan ‘musuh-musuh’ kerajaan negeri Selangor untuk mensabotaj dan memburukkan imej kerajaan negeri Selangor dengan isu air ini.

Mereka turut berasa kecewa kerana masih ada lagi pihak-pihak yang masih tidak boleh menerima penjelasan dan tawaran penyelesaian isu air ini daripada pihak kerajaan negeri Selangor sebaliknya masih lagi berterusan menaburkan fitnah hanya kerana dendam politik yang tidak berkesudahan.

Oleh itu, katanya, Dewan Pemuda PAS Negeri Selangor meminta kerajaan negeri Selangor supaya dapat mengambil tindakan sewajarnya termasuk tindakan undang-undang sekiranya perlu terhadap syarikat penerbitan iklan tersebut supaya tidak meneruskan hasrat mereka untuk menerbitkan filem iklan tersebut yang sudah pasti dipenuhi dengan pembohongan dan fitnah terhadap kerajaan negeri Selangor.

No comments: